torsdag 12 augusti 2010

Slaget

Runt min hals hänger min identitet, den som äktar mig in i monopolet; ett privilegium för få.

Där finns det människor som avskyr, där finns det människor som älskar. Det finns människor som är gula, det finns människor som är blå.

Det finns dem som tror att sanning är lögn, det finns dem som lever lögn och gömmer sanning.

Du behöver inte fråga för att veta; lyssna till din andning, känn din puls.

Du kan få min bricka, du kan få min identitet.

Den som talar illa om andra talar illa om sig själv; det är ett spel jag inte vill spela!

4 kommentarer:

Anonym sa...

drömde om dig inatt. :)

Modesty sa...

Drömmar, en annan del av vår verklighet; vem vet vi kanske ses inatt igen.

Anonym sa...

nej vi gjorde inte de...inte hos mig iaf. en annan gång. :)
då jagar vi stjärnorna...

Modesty sa...

ok, vi bestämmer det. Låt oss jaga stjärnorna; röra oss med dess stoff...