måndag 4 oktober 2010

Skuggor

VI talar om meningen med livet, hur kommer det sig att VI är här; lyssna till rösten där in. Blå fågel, härskare utav ingeting; tomhetens regent. Vad skulle Ni ge mig för nyheter om Ni kunde tala, vad skulle Ni säga mig?

När det finns liv finns bara liv, när det finns död finns bara död.

Meningen med vad Ni kallar livet, med vad jag upplever livet är meningslöst. Ändå måste det upplevas, alla bettydelselösa handlingar måste ageras av oss; för ingen annan kommer att göra dem!

Gör någonting, gör det väl. Ät när Ni är hungriga, sov när Ni är trötta...

4 kommentarer:

Jonas sa...

Nu börjar det bli dags för lite uppdatering...

Socker söt sa...

TYCKER DIN FINA FLICKVÄN OCKSÅ ;)

Modesty sa...

Jonas, tack för uppmanandet! Jag tar det till mig och kör.

Modesty sa...

Socker söt, allt handlar om dig, om mig, om dig och mig. Kan vi säga att vi inte tror på gud, att vi inte tror på buddha, att vi inte tror på pengar, att vi inte tror på spöken. Fast vi kan väl säga att vi tror på dig, att vi tror på mig, att vi tror på dig och mig!