onsdag 20 april 2011

Oredigerat

Efter många nogrannt utvalda och några få bortvalda, är mitt materiall klart för produktion och tillverkning.

Precision och färdighet; nu kan jag spänna min båge.

När jag skjuter upp min pil rakt upp i luften, pirrar det till precis innan den vänder och faller ner igen; Ni vet det där ögonblicket då den tycks stå stilla.

Trots prestation ser jag det här som lek...

På samma sätt som när jag diskar, jag för diskborsten fram över tallriken som en dans; gjorde jag inte det skulle det snabbt bli tråkigt och kännas som ett arbete.

Så när jag är på mitt arbete, då arbetar jag inte; jag leker. Jag ser mig själv som en erfaren buddhistisk tetrisspelare, jag söker lösningar före problem och styr in det nyinkommna på precis rätt plats.

Och det här med att laga mat...

För det första så är den inte trasig, och det andra; kockar arbetar, jag är en alkemist som tillreder mitt livsexlir.

Tisdag á la Modesty

Inga kommentarer: