onsdag 16 juni 2010

InterRelaterade

Ny dag, nya möjligheter. Ny dag, nya funderingar. Ny dag, ny insikt...

Jag har länge försökt att förgöra mitt ego, som om det vore någonting annat än mig själv.

Jag har försökt så genom svält, undvikt att föda egot genom tillfredställande begär. Jag har försökt att acceptera mitt ego, oavsett vad det krävt. Jag har försökt att förstå mitt ego, satt mig in i min egna situation och verkligen vandrat i mina skor.

Jag somnade igår med en tanke, vaknade med samma; vilans vila gav mig tid!

Under jaget, över jaget. Medvetande, undermedvetande. Egot, beklädd illusion. Jag, personlighet, individualism. Allt hör samman!

Hur kan jag sträva efter det bättre i livet? Vad är det som får mig tro att jag skiljer mig från det övriga livet, som skulle kunna få mig att separera bättre från sämre.

Det är allt ofta VI glömmer vårt ursprung; hur VI alla, allt är spunna av stjärnornas stoff.

Inga kommentarer: